Server Pagefair před časem uveřejnil statistiku, že na konci roku 2015 bylo na světě zhruba 198 miliónů lidí, kteří používají AdBlock. A třeba v sousedním Polsku má AdBlock téměř 40 % internetové populace. A proč by taky ne, extrémně nudné, otravné a často i vizuálně odpuzující bannery dokáží člověku znepříjemnit každodenní sjíždění oblíbeného webu, zpravodajství, pornostránek a dalších.
Není žádným tajemstvím, že jedním z prvků, které nárůst uživatelů AdBlockerů způsobují, jsou nemístné vyskakující bannery s pochybným sdělením, očividně fotobankové kreativy s generickými copy, a mohl bych pokračovat dále. Ano, můžete namítat, že rozpočet je značně limitující věc. Jenže, co kampaně požírající tisíce denně s výše zmíněnými atributy? Copak je takový problém urvat z rozpočtu několik hodin práce pro grafika a programátora?
A je to vlastně škoda. Takhle si moc nepomůžeme. Uživatelů AdBlocku bude pořád přibývat, a ti z nás, co zásobují internet parádními věcmi, zapláčou. O účelu a smyslu bannerů pro značku už bylo řečeno mnoho. Pojďme si níže ukázat několik příkladů, které prezentaci značky mohou pomoci a třeba jen z části odvrátí zkázu potápějícího se média – bannerů. Ve všech případech se jedná o interaktivní bannery, které dokáží skvěle prezentovat jednotlivé atributy značky nebo produktu.
Na předních příčkách v této pomyslné kompilaci by se určitě umístilo Audi, které více než obstojně prezentuje stabilitu svých vozů v zatáčkách. Nároční prominou, ale díky technické náročnosti se budete muset prokliknout. Vězte, že to stojí za to. Takovýto banner v našich vodách těžce pohledat.
Jako další uvádíme další interaktivní banner, spojený s legendární francouzskou reklamou na neziskovku spojenou s AIDS. Z počátku nenápadná čtvercovka se v okamžiku první interakce promění v parádní show.
V Pringles si zase řekli, že udělají banner, který vás nedostane na web. Jejich cílem bylo, abychom zůstali u banneru co nejdéle. V case study níže se podívejte, jak se toho chopili.
A co na to severský prodejce salátu?
Skvělou práci také odvedli v australském Soap Creative, kdy opět využili i interakce s klávesnicí. Díky tomu mohli na každém z písmen abecedy prezentovat, jakéže vlastnosti má populární ledový čaj.
Nejspíše nikdy jste neslyšeli o proslulém Volkswagenu Rabbit. Což je však americké jméno pro nám všem známý Golf. Jedna z amerických agentur využila opět klávesnici k interakci a dopadlo to zhruba takto.
Závěrem alternativní řešení, jak vyléčit publika z bannerové slepoty.
Ano. Po zhlédnutí této kompilace vás jistě napadlo, že takovéto věci si vyžadují technicky náročnější kousky. Nebylo by však od věci, když někdy přijde ten budget, zabrousit do těchto vod. A jak je na tom video?