Už vás omrzely klasické formáty grafických reklam, které vám neumožňují projevit více svou kreativitu? Používáte video reklamy In-stream, In-Display a další možné In a už nevíte, jak dál svoje brandové reklamy oživit? Spojte tyto dva prvky dohromady a vytěžte z obojího maximum.
Pokud patříte do skupiny inzerentů, které baví se svými reklamními formáty všemožně experimentovat a neustále hledat nové způsoby, jak uživatele oslovit, pak bych vám tu v 5 bodech ráda představila, jak vám k tomu mohou pomoci právě interaktivní reklamy v Google AdWords.
Google AdWords umožňuje zkombinovat výhody videoreklamy a bannerů v jednom formátu. Nejprve upoutáte pozornost diváka přitažlivým bannerem, který ho donutí s reklamou interagovat, a pak ho o kvalitách své služby nebo produktu přesvědčíte pomocí videa. A to víceméně všude v síti Google Display Network.
Interaktivní reklamy vám nabízí příležitost oslovit a zaujmout publikum prostřednictvím multimediálních interaktivních formátů, mezi které v Google AdWords patří:
LightBox je reklama, která se rozbalí v novém okně jako plátno, v níž se spustí vaše video s aktivovaným zvukem. K rozbalení reklamy dojde ale jen v případě, že uživatele zaujmete svou klasickou grafickou reklamou na tolik, že na daný banner umístí kurzor myši na dobu delší než dvě sekundy. Máte možnost využít všech dostupných formátů grafické reklamy. Ukázka funkčnosti reklamy LightBox.
Reklama po interakci načte multimédia dovnitř samotné reklamy, nikoliv jako u předchozího formátu do nového plátna. Povolené rozměry jsou pouze 300 × 250 a 336 × 280. Ukázka reklamy Hover-to-Play.
Typ reklamy, kde zveřejníte svůj obsah z Google+ stránky. Princip fungování +Post reklamy sepsala velmi vydařeně kolegyně Pavla.
Fakturuje se na principu Cena za interakci, přičemž za interakci je v daném případě považováno to, že uživatel na reklamu umístí kurzor myši na dobu delší než dvě sekundy. Neplatíte tedy za zobrazení banneru. Na druhou stranu, ale platíte i za uživatele, kteří jen ze zvědavosti rozbalí reklamu a uvidí z videa např. jen 2 vteřiny.
Vaše interaktivní reklamy se budou zobrazovat v reklamní síti Google, kde mají jednotlivé formáty reklam možnost se zobrazit. Jelikož ale většina formátů vychází ze základních rozměrů bannerů, pokrytí je opravdu velké a máte možnost se dostat na většinu webových stránek dostupných v síti DoubleClick Ad Exchange.
Interaktivní reklamy můžete přidávat jenom do interaktivních kampaní, které vytvoříte jednoduše pod rozbalovací nabídkou +Kampaň, kde si vyberete typ kampaně Pouze reklamní síť – interakce se značkou.
Následně vytvořte reklamní sestavy, zadejte její název a výchozí nabídku, kterou jste za interakci s reklamami v dané reklamní sestavě ochotní zaplatit. Nakonec vyberte způsob cílení reklam (například možnost Umístění nebo Zájmy a remarketing) a pak se už vrhneme do vlastní tvorby reklam.
Reklamu vytvoříte pod rozbalovací nabídkou +Reklama, která vás přemístí do přehledu šablon jednotlivých interaktivních reklam.
Co budete při nastavování potřebovat na jednotlivé formáty reklam? Pro One Video LightBox reklamy si připravte:
Pro Lightbox tří videí si připravte:
Pro Hover-to-Play si připravte:
Tímto jste úspěšně vytvořili vaše první interaktivní reklamy a můžete se těšit na první výsledky.
Pomocí bannerů můžete relativně snadno a v krátkém čase sdělit uživateli podstatné informace o vašem produktu. Chcete říct víc? Použijte video. Chcete oživit vaše reklamy? Použijte interaktivní formáty v Google AdWords. Teď už víte jak na to, tak rozhýbejte své reklamy i své zákazníky!