Před několika dny jsem vám ve své bleskovce Sledování konverzí v účtu MCC slíbila článek o tom, jak měření konverzí napříč účty nastavit, kdy bude vhodné jej využít, a jaké výhody vám to přinese. Můžete se tedy pustit do čtení.
Google před několika dny představil novinku v podobě měření konverzí napříč účty, která pomůže inzerentům sledovat výkon ve všech jejich účtech v klientském centru pomocí pouze jediné konverzní značky. Funkce je určená pro inzerenty, kteří spravující více účtů AdWords a využívají k tomu právě klientské centrum (MCC).
Je opravdu jednoduché. Stačí se přihlásit ke svému MCC účtu, kliknout na možnost Konverze a vytvořit konverzi. Všechny klientské účty, které používají tuto konverzi, poté uvidí u jejího názvu poznámku o názvu klientského účtu MCC.
Google nám doporučuje ponechat starý konverzní kód na stránkách alespoň po dobu 30 dní (případně až 90 dní, pokud máte nastaveno konverzní okno na delší časový interval), abychom nepřišli o žádné konverze.
Měření konverze napříč účty a pro jeden konkrétní účet nebude možné používat zároveň. Pokud se tedy pro možnost měření konverzí napříč účty rozhodnete, mějte toto na paměti. Navíc změny bude možné provádět pouze na úrovni klientského centra, nikoliv v konkrétním účtu.
Z výše uvedeného vyplývá, že nám pro měření konverzí bude stačit jedna konverzní značka, kterou nasadíme na web (weby) a měříme konverze pod jedním MCC. Kdo by to ale chtěl využívat? Jste-li agentura, zřejmě nebudete používat jednu konverzní značku pro všechny své klienty. Kdy tedy může být vhodné tuto možnost využít? Mne napadají hned dva případy, kdybychom funkci měření konverzí napříč účty použili:
1) Jste-li například velký e-shop, který má pro každou svojí produktovou kategorii založený vlastní účet. V tomto případě budeme konverzi měřit jako prodej produktů. Konverzní značku vygenerujeme na úrovni klientského účtu a vložíme ji do stránky, která se zobrazí po provedení objednávky. Budeme tak mít v jednom reportu na úrovni klientského centra přehled o celkovém počtu provedených konverzí za celý e-shop a v každém účtu potom uvidíme počet konverzí za danou produktovou kategorii. Navíc z reportu Cest vyhledávání můžeme analyzovat asistované konverze a zjistit tak, jak se na provedených konverzích podílely ostatní účty.
2) Provozujete-li např. komplex hotelů a pro každý hotel máte vlastní doménu. Pro každý hotel pak máte založený vlastní účet Google AdWords a ty sloučené pod klientským centrem. Vaším hlavním cílem na všech stránkách jsou provedené rezervace. Vygenerujeme tedy konverzní značku a vložíme ji do každé stránky u každého hotelu po provedení rezervace. V přehledu klientského centra pak můžeme sledovat celkový počet provedených rezervací za všechny hotely dohromady.
Určitě vás napadne mnoho dalších využití, a proto budu ráda, když se s námi o ně podělíte v komentářích pod článkem.
Zdroj: Nápověda Google AdWords.