To, že se uživatelé používající mobilní telefony chovají odlišně od uživatelů využívajících stolní zařízení, je už známý fakt. S touto informací pracují zajisté všichni, kdo používají systémy AdWords či Sklik. Používáte ale možnost cílení na zařízení i u facebokové PPC reklamy? Pokud ne, v mém článku se dozvíte, proč ji používat a jak dané cílení nastavit.
Stejně jako vám systémy Google AdWords či Sklik umožňují nastavit kampaně s cílením pouze na mobilní zařízení, tak i Facebook vám dovoluje si vybrat, na jakém zařízení se vaše reklamy zobrazí. Proč je to ale užitečné právě u Facebooku?
Počet uživatelů, kteří vstupují na Facebook přes mobilní zařízení, každým rokem stoupá. Tento fakt potvrzují i statistiky. V prosinci roku 2012 měl Facebook celosvětově již přes miliardu uživatelů a z toho měsíčně více než 680 milionů lidí využívalo tuto sociální síť prostřednictvím mobilních telefonů.
Uživatelé přicházející na Facebook přes mobilní aplikaci často vykazují odlišné chování, což je dáno hlavně tím, že daná aplikace má poněkud odlišné uživatelské rozhraní, než jaké známe u stolních počítačů. V mobilní aplikaci vidíme pouze kanál vybraných příspěvků a dokonce i formát zobrazených příspěvků je jiný, než jaký známe z klasického počítače. Proto je důležité při cílení vašich reklam zohledňovat i volbu, na jakých zařízeních se reklamy mají zobrazovat.
Jak jsem už zmínila, reklamy zobrazené na stolních zařízeních a v mobilních aplikacích se poněkud liší. Odlišnosti jsou dány hlavně formátem jejich zobrazení a dále také tím, že reklamy v mobilní aplikaci vidíte pouze v kanálu vybraných příspěvků.
Aplikace totiž nemá postranní pravý sloupec a tak se reklamy nemají ani kde jinde zobrazovat. Porovnání jednotlivých formátů reklam zobrazených na stolním zařízení a v mobilní aplikaci vám ukážu na následujících obrázcích.
Teď, když už máte představu, jak reklamy v mobilních aplikacích vypadají, vás jistě bude zajímat, kde cílení na vybraná zařízení nastavíte.
Jednou z možností je přímo z rozhraní Facebook Ads v nabídce „Široké kategorie“. Zde zvolíte možnost „Mobile Users“, přes které si nastavíte cílení pouze na mobilní zařízení.
Pokud ale budete chtít cílit pouze na stolní zařízení a ještě k tomu jen na kanál vybraných příspěvků, pak budete muset zvolit jiný postup. Dané cílení nastavíte přes Power Editor. Pokud ho již používáte, pak určitě víte, že ho spustíte pouze v prohlížeči Google Chrome a v žádném jiném, pokud jste ho k tvorbě reklam ještě nepoužívali, pak jste se právě dozvěděli, že Power Editor můžete spustit pouze přes Google Chrome.
Prvním krokem je tedy spuštění Power Editoru, stažení posledních změn, vytvoření nové kampaně a reklam.
U přípravy nové reklamy klasicky nastavíte potřebné atributy jako název a typ reklamy. Volba typu reklamy bude ovlivňovat, zda budete mít možnost zvolit si cílení na zařízení.
Pokud tedy chcete zobrazovat reklamy pouze na stolních zařízeních a jen v kanálu vybraných příspěvků, pak vyberete jako typ reklamy možnost „Reklama“. Zde si můžete vlastnoručně nastavit zobrazování ve vybraných zařízeních a umístěních u možností „For a Facebook Page“ nebo „For a Facebook Page using a Page Post“. Umístěním u facebookové reklamy myslím právě zobrazení buď v kanálu vybraných příspěvků, nebo v postranním pravém sloupci.
Na výběr máte z 5 možností, kde se bude vaše reklama zobrazovat.
V případě, že chcete cílit pouze na mobily, můžete rovnou zvolit jako typ reklamy „Mobile Only Ad“, u kreré již máte primárně přednastaveno cílení pouze na mobilní zařízení. Vy si můžete cílení ještě zpřesnit konkretizací typu zařízení, na kterém se reklamy zobrazí. Na výběr máte zobrazení pouze na zařízení Android či na zařízení iOS.
Cílení na mobilní zařízení není možné v případech, kdy reklamu směřujete na webové stránky, tedy mimo Facebook, nebo propagujete-li událost na Facebooku.
Výběr různých zařízení a umístění vám umožňuje vytvořit několik stejných verzí kampaní, které se budou lišit pouze cílením na tato zařízení, a testovat, která z kampaní (reklam) přináší lepší výsledky.
Já jsem podobný experiment provedla u několika kampaní a v příštím článku bych se proto s vámi ráda podělila o dosažené výsledky. Používáte cílení na zařízení a jaké s nimi máte zkušenosti? Napište mi do komentářů.
Zdroj: InsideFacebook.com.