Chcete lépe a přesněji cílit na své zákazníky? Máte dojem, že vám to Google dost dobře neumožňuje? Pak vás možná AdWords překvapí - přichází s novým cílením, které by mělo zvýšit účinnost vašich marketingových kampaní. A co že je to za cílení?
Možná jste si už všimli, že vám na kartě Reklamní sítě přibyla dvě nová cílení: na věk a na pohlaví. Reklamní systém Google AdWords totiž v nedávné době doplnil funkce cílení o další kategorie, kterými jsou demografické údaje.
Nyní můžete AdWords reklamy zobrazovat potenciálním zákazníkům nejen dle cílení na témata, zájmové kategorie nebo klíčová slova, ale i podle pohlaví či věkové skupiny. Tímto budete moci ještě více zpřesnit své marketingové sdělení a lépe se spojit s publikem. Jinými slovy: budete moci oslovit tu správnou cílovou skupinu tou správnou reklamou.
Jste-li například prodejcem kosmetiky pro zralou pleť a víte, že vaši hlavní cílovou skupinu tvoří ženy ve věku mezi 35 a 45 lety, můžete teď kampaň s pomocí demografického cílení nastavit tak, aby se vaše reklamy zobrazovaly zejména tomuto publiku, a ne lidem, u kterých je pravděpodobnost zájmu o tyto produkty nižší.
Nezapomínejte ale i na vedlejší cílové skupiny. Nastavte pro ně vlastní demografické cílení s jiným reklamním sdělením a cenami za proklik. Víte-li, že určité skupiny utrácejí více, nebojte se u nich nastavit vyšší nabídky.
U věkového cílení nám Google nabízí možnost cílit na tyto kategorie:
U pohlaví můžeme cílit, světe div se, na ženy a muže. Případně na kategorii neznámé… A co že je to ta kategorie Neznámé?
Do této kategorie řadí Google uživatele, jejichž věk či pohlaví nedokázal identifikovat. Tato skupina může být poměrně početná, a proto byste si měli velmi dobře rozmyslet, zda ji z cílení vyloučit, či ne.
Na jednu stranu můžete zabránit zobrazování reklam nerelevantním uživatelům, na druhou stranu vaše reklamy pravděpodobně zasáhnou omezenější publikum.
Z toho důvodu doporučuji, pokud nastavujete demografické cílení poprvé, tuto kategorii ponechat a až na základě výsledků a dosažených cílů se rozhodnout, jak pokračovat dále.
Demografické údaje Google neodvozuje pro všechny uživatele, a navíc většina webových stránek tyto údaje o zákaznících neposkytuje. Některé weby v reklamní síti jsou navíc z demografického cílení odhlášeny. Pokud tedy chcete reklamy zobrazovat i na webech, které jsou z tohoto cílení odhlášeny, je třeba ponechat kategorii Neznámé zaškrtnutou.
Novinka by prý měla přinést mnohem lepší zacílení reklam. To ukáže až čas…
Já jsem lehce skeptická, protože, jak i sám Google avizuje - demografické cílení v AdWords pouze pomáhá zasáhnout uživatele, kteří pravděpodobně spadají do vybraných demografických skupin, a navíc, jak už bylo napsáno, Google neodvozuje demografické údaje pro všechny.
Velká část uživatelů je proto zahrnuta do kategorie Neznáme, a tak nebudeme mít nikdy jistotu, koho skutečně oslovujeme.
K článku již nelze přidávat další komentáře.
Myslím si, že solidní rozšíření cílení u Googlu, ale celkem by mě zajímalo, jak Google pozná, že konkrétnímu uživateli je třeba 45-54 let. Dělá to podle toho, že si dostane od svých partnerských webů informace, jací lidé na ně chodí, ty si označkuje a podle toho vychází třeba i ve výsledcích vyhledávání?
Pro vysvětlení si dovolím citovat nápovědu Google, kde je přesně vysvětleno, jak Google zjišťuje demografické údaje. "Když někdo navštíví webové stránky, které jsou partnerem v reklamní síti Google, uloží systém Google do jeho prohlížeče číslo (prostřednictvím souboru cookie), podle kterého rozpozná další návštěvy tohoto uživatele. Toto číslo jednoznačně identifikuje pouze webový prohlížeč v konkrétním počítači, nikoli konkrétního uživatele. Prohlížeč může být podle navštívených webů zařazen do demografické kategorie, např. podle pohlaví nebo věkové skupiny."