Social Marketing na Slovensku - Michal Pastier
- "Nejzbytečnější aplikace" - Si na Facebooku? Měla velký ohlas. Kontrolovala, jestli je uživatel na Facebooku.
- Na Slovensku je 1,8 milionu uživatelů a z toho podle Social Insideru 1 milion aktivních.
- Martinus.sk - prodává přes Facebook, který tvoří 2 % obratu.
- Alcowebizer.com, nejpopulárnější slovenská kampaň se rozšířila do více než 140 států.
- Nejlepší kampaň Podelte sa o úspěch, nejúspěšnější kampaň podle Deutsche Telecom. Použili like button jako klíčovou mechaniku. Teď už to je proti pravidlům.
- Mojakrvnaskupina.sk - zachránila 14 životů.
- Art of can - propojení offline a online světa. Chytíte se plechovky a můžete si změřit tep, který sdílíte na Facebook.
- Ženy jsou nejlepší cílovka.
Social Marketing v Česku - Pavel Hacker
- Ve světě je Facebook na hranici 55 % online populace a stále roste.
- Facebook rostl, ale uživatelé i odcházejí. Aby neumřel, musí inovovat - nová Timeline.
- Miss Internet - 315 tisíc uživatelů - nejpoužívanější aplikace v ČR.
- Důležitý je engagement, ne počet fanoušků.
- Československý Twitter má přes 60 tisíc uživatelů.
- YouTube je druhým největším "českým" serverem.
Moc lidem - Igor Beuker
- Sociální sítě jsou "síla daná lidem".
- Postupujeme směrem průmyslová revoluce => masová produkce => masová komunikace => masová reklama => nová revoluce (digital, social).
- Éra nových a cool brandů.
- Without great content there is no engagement, no buzz, no viral, no social and no community.
- Content, content, content.
- Říkalo se zákazník. Dnes se říká tvůrce, hater, lover, follower, fanoušek, blogger, influencer...
- E-commerce roste napříč všemi sektory.
- Nejdůležitější je to, co nám řeknou přátelé - word of mouth.
- Na názoru uživatele záleží nejvíc - I AM THE MEDIA.
- Chovejte se jako normální lidská bytost. Takový je marketing v době sociálních sítí.
- Televize začíná být konečně interaktivní. Ovládaná telefony (Facebook, Twitter).
- Sociální média se brzy stanou "klasickými" médii.
- ALF - Always Listen First.
- Z krátkodobého hlediska je klíčem k úspěchu kreativita. Z dlouhodobého hlediska je to strategie. Např. Nike running.
- Gatorade video Mission Control - tohle je budoucnost pro každou agenturu a každou značku.
Všichni jsme nosiči - Ed Robinson
- autor videa 100 YEARS / STYLE / EAST LONDON - 83 tisíc shares, 27 tisíc likes, 2,9 milionů zhlédnutí na YouTube.
- Social media jsou jako street performers - přilákat dav, který exponenciálně roste.
- [www.diesel.com/xxx Diesel xxx] - porno, kde jasné scény nahradily kreslenými - 35 milionů zhlédnutí.
- Video Samsungu, kde na ovce nasadili LED.
- Pokud víte o něčem cool pro vaši cílovku a máte peníze, zasponzorujte to.
- Skypelaughterchain.com
- Do something remarkable. Respond like a human. Repeat.
- Garantují 2-3 milionů zobrazení. Málo které má pod 300 000 zhlédnutí
- Úspěšnost mají prý cca 85 % úspěšnost.
5 příběhů, které fungovaly a dalších 5, které ne - Neil Vidyarthi a Lauren Dugan
Fungovalo:
- Cross-over movie - nechali usery vytvořit trailer / promotion video => 6m views
- Honesty in failure - nelhat, být upřímný.
- Hashtag chats - využívat sílu hashtagů ke sdružení uživatelů se stejným (dočasným) zájmem.
- Kontroverznost - pochopte publikum a řekněte to, co si myslí. Jakmile publikum zaujmete, změňte tón.
- Team musí dělat brainstorming. To znamená žádná negativa a žádné odmítání nápadů.
Nefungovalo:
- The wrong pipe - Chrysler + RedCross - marketér si spletl účet, na který chtěl tweet poslat. RedCross si z toho udělal legraci, Chrysler napsal, že vyhodil social media marketing team. Poučení: opravit chybu na stejném kanále. Omluvit se, vyjasni co se stalo a jak se to bude řešit. Nemažte příspěvky.
- Tone deaf - nepřiživovat se na nevhodných událostech a nelhat. @KennethCole(PR)
- Oversharing - eliminovat emoce, pokud jste naštvaní
- The Battle - nepouštějte se do bitev s fanoušky. Přestože vyhrajete, začnete válku.
- Udělejte si plán, jak budete reagovat v případě nouze. Viz socialmedia.policytool.net.
Jednalo se v podstatě o rozvinutí předchozí rady "Act like a human".
Když se veřejné stává sociálním - Giani Catalfamo
- Nelze předpovídat, jak lidé budou používat technologii, kterou jim dáme (např. SMS byly původně zdarma a nebyly pro veřejnost).
- * Klíčovou funkcionalitou na internetu jsou lidé. Na Facebooku jsou všichni, protože tam jsou přátelé.
- Social media are common sense.
- HP Labs podle Twitteru předpovídají prodeje filmů - http://bit.ly/qn9RDP.
- Vanno.com - bude měřit reputaci firmy.
- Chyby Wikipedie se snadno opraví, v Britannice ne.
- Tradiční kampaň - 1. kampaň, 2. měří se feedback.
- Social media kampaň - 1. poslech , 2. samotná kampaň.
- Máme 2 uši a 1 ústa. Více poslouchat a méně mluvit.
- Příklad protipirátské ochrany Sony na CD, o jejíž chybě psal bloger. O několik měsíců později muselo Sony CD stahovat z obchodů. Sledovat a poslouchat komunitu.
Jak nezničit sociálno marketingem - Tom Ollerton
- Dělal SMM pro Carslberg, Nestlé.
- Virální video - Asscam.
- Kaiser Chiefs - platí 1Ł z alba při tvorbě.
- Olympiáda 2012 v Londýně - sportovci budou moci tweeetovat přímo z her.
- Barack Obama 2012 - bude souboj v sociálních sítích.
- Airbnb - 4bil - sociální síť na recenzování pronajímaných bytů/pokojů
- Don't eat at _____, aplikace na 4sq, která posílá notifikace při checkinu.
- Potřebujete dobrý nápad a dobrý budget.
Čím je Facebook jiný? - Tiago Luz
- Spravuje největší sociálně-mediální agenturu v Brazíli - Underdogs.
- V Brazílii vládne Orkut.
- 1. nejvlivnější osoba na Twitter - Rafinha Baston.
- Nike + nightcluby - Coisa da boa, vylepili hashtag a číslo s fajfkou na konci coisadaboa.com, 4 miliony+ zasaženy, tisícovky zmínek na twitteru a Facebooku.
- Twisteval, 40 000$ darováno, největší festival na světe (Brazílie).
- Doritos - kolik se jich vejde do pytle? Výherce dostal 5 kg pytel.
- Fiat Mio - udělali auto podle sociálních sítí.
Pochopte nový Facebook - Miloš Endrle
- Aplikace Pool live tour.
- 600 000 DAU (Daily Active Users).
- Bez dolaru za reklamu.
- Vyvíjí to 5 lidí (3 flash, 1 grafik, 1 server).
- ARPU (příjem na uživatele za měsíc) - 2,04 CZK.
- Aplikace má virtuální ekonomiku.
- Propad v DAU je Ramadán, řešili to dlouho kvůli zpoždění analytických nástrojů.
- Sticky factor (DAU/MAU), pokud je vyšší než 15 %, rostete virálně.
Jak zajistit, aby aplikace byla úspěšná:
- Stanovte si jasný a měřitelný cíl.
- 20 % času by se mělo dát do první spustitelné verze, 80 % na dosažení cíle.
- Motivujte vývojáře aplikace z jejího úspěchu.
- Propojte marketéry a kreativce s vývojáři.
- Používejte online nástroje a knihovny.
- Měřte všechno, stačí GA s vlastními URL a trychtýři.
- Každý den kontrolujte GA a minimálně jednou týdně prezentujte výsledky vývojářům.
- Nejlépe funguje metodika SCRUM a sprinty.
- Vymezte vývojářům jeden den na opravu chyb.
- Nic nenasazujte v pátek.
- V případě, že máte 2 jednodušší nápady a nemůžete se rozhodnout, udělejte oba (A/B testing).
- Nuťte vývojáře psát čitelný kód až od druhé iterace, čas jsou peníze.
- Nejvíce nových uživatelů chodí z pozvánek od kamarádů, protože s nimi chtějí hrát.
- Je potřeba modelovat hru z pohledu usera (jak často mu bude nabízeno pozvání, za jak dlouho se může dostat do další úrovně atd.).
- Doporučuje propojit virtuální ekonomiku a věrnostní body.
- O Facebooku se mluví bulvárně i v odborných médiích.
Diváci a byznys - Milena Djuricic
- Prezentace byla přes Google Hangouts.
- Měřte, optimalizujte a maximalizujte!
- Smell Like a man, man - Prodej OldSpice vzrostl o 107 % za měsíc.
- YouTube v ČR - 3,9 milionu AUV / měsíc, 410 milionu zobrazení / měsíc.
Shrnutí
Social Summit nebyl špatný. Prezentace byly většinou přínosné a pokud ne, tak aspoň pobavily.
Mimo samotné prezentace bych pochválil tématiku s boxerskými dresy, výběr hudby a dobrou organizaci. Naopak oproti loňskému ročníku, kde Ambiente nasadilo s obědem vysokou laťku, letošní bufet s cca 5 stoly zklamal.
Tak to by bylo vše. Bylo to fajn a teď hurá do Harley's na afterparty :)