Facebook limituje počet zdrojů statusů (stránky, přátelé, aplikace) v kanálu novinek na 250. Další zkrátka nezobrazuje. Víte jak zajistit, aby se mezi nimi zobrazovaly i ty vaše? A nejlépe na prvních místech? S odpovědí by vám mohl pomoci algoritmus jménem EdgeRank.
Dříve newsfeed (kanál novinek) Facebooku obsahoval příspěvky zařazené do 2 karet - Hlavní příspěvky (Top Stories) a Poslední příspěvky (Most recent). Hlavní příspěvky byly uživateli zobrazovány daleko častěji (údajně až 90 % uživatelů). To se změnilo a dnes žádné karty v newsfeedu neexistují. Hlavní příspěvky jsou ale i tak zobrazovány vždy a nelze je tedy přehlédnout.
V současnosti ve svém newsfeedu naleznete 2 typy příspěvků:
Jestli je tak Facebook označí, ovlivňuje algoritmus zvaný EdgeRank.
Abychom porozuměli tomu, jak EdgeRank funguje, musíme si definovat 2 pojmy:
Hodnota EdgeRanku se pak skládá ze součinu několika proměnných.
Příspěvky, které mají vysoký EdgeRank, jsou hodnoceny jako Top Stories a mají nejvyšší viditelnost, protože se zobrazují všem. Příspěvky s nižším EdgeRankem jsou zobrazeny jako Recent stories pouze těm, kteří Facebook používají často a příspěvky s nízkym EdgeRankem se uživateli nemusí zobrazit vůbec.
Cilte na interakce (komentáře, likes, shares). Pokud víte, že příště budete postovat informaci o soutěži, akci nebo jiné události, kterou chcete dostat k maximálnímu počtu fanoušků, zveřejněte den předtím zprávu, která vyvolá maximum interakcí.
Například "K oslavě 5000 fanoušků pro vás připravujeme jednu parádní, zatím tajnou soutěž. Pokud chcete zítra bližší informace, dejte tomuhle statusu like nebo napište komentář :)".
Alternativou je požádat fanoušků o to, aby označili svůj příspěvek jako Top Story. Např. proto, že příští týden uveřejníte slevovou akci a oni by o ni neměli přijít.
Článek byl napsán pro server MediaGuru.cz.