Čeká nás nový Twitter

Digichef

Dnes (15.9.2010) v noci oznámil Twitter na tiskové konferenci asi největší změnu za dobu své existence.

Už před konferencí bylo jasné, že se bude jednat o něco velkého. A taky že ano. Každý nový účet má nyní jako výchozí profilovou fotku vajíčko. Že nevěříte? Tak si to zkuste. Ne, samozřejmě si dělám srandu, tedy ne že by to nebyla pravda, ale nový výchozí obrázek opravdu není to, nač všichni čekali.

Hlavní novinkou je kompletně nové rozhraní na Twitter.com.

Co přináší?

Jak je vidět v propagačním videu, základní layout je velice podobný Twitteru pro iPad a skládá se z dvou sloupců. Základ levého tvoří timeline, tak jak ji známe z dřívějška. Je však obohacena ve stylu desktopových aplikací o záložky s retweety, mentions, listy, atd. Obsah druhého sloupce se dynamicky mění podle toho, s čím v levé části pracujete. Například pokud tweet obsahuje URL s videem z YouTube, tak v pravé části se vám otevře samotné video, které můžete rovnou spustit. Twitter uzavřel spolupráci nejen s YouTube, ale i s 16 dalšími weby jako jsou DeviantArt, TwitPic, Flickr, Vimeo atd. Co už ve videu není vidět jsou klávesové zkratky, které mají být podobné jako v Google Reader. Stejně tak není uvedeno (téměř) nekonečné scrollování po stránce a spousta dalších funkcí. Podstatné je ale i to, že nové rozhraní má zabírat na šířku více místa a bude proto potřeba upravit, možná i odstranit, vlastní pozadí s dalšími URL, novinkami, kontakty atp. Nové rozhraní je postupně nabízeno vybraným uživatelům. Zbytku bude přístupné v nejbližších týdnech, kdy si budete moci vybrat, kterou verzi budete chtít používat.

Co z toho plyne?

Nejvíce evidentní je asi hrozba pro současné desktopové aplikace typu TweetDesk, Seesmic desktop a podobně. Další bod, který stojí za zmínění se týká peněz. Stejně jako Facebook při zúžení záložek tvrdil, že jde o lepší přívětivost pro uživatele a přitom získával více prostoru pro reklamy, tak i zde mi přijde pravý sloupec ideální pro zobrazování reklamy. Navíc, pokud si uvědomíme, že doposud poskytoval Twitter hlavně real-time zpravodajství zejména v textové podobě a nyní budou součásti tweetů prakticky všechna média, začíná se to celé ubírat zajímavým, pro Facebook více konkurenčním směrem.

Pokud už máte přístup k novému interface, rád uvítám Vaše připomínky a zkušenosti v komentářích pod článkem.

Další zdroje:

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

15. září 2010

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Filip87 | 15. září 2010

    "Pokud už máte přístup k novému interface, rád uvítám Vaše připomínky." - Můžu si nové prostředí vyzkoušet jako Beta verzi? Nebo je to něco jako má Facebook "Gatekeeper", kde se nové funkcionality testují na hrstce uživatelů a teprve pak se to pustí globálně? A 140 znaků zůstává? Už vidím jak se zbytky zpráv vepisují do obrázku u toho vloženého :-D. Skoro bych si založil nějakou stránku co text vloží do obrázku. :-D Jinak dobrý článek. Díky.

  2. Tonda Růžička | 15. září 2010

    Bohužel Filipe, je to přesně jak píšete. Zatím mají přístup pouze vyvolení (zejména novináři) a na základě feedbacku se to pak bude pouštět dál. Jinak limit 140 znaků zůstává, ale je otázkou, jestli se to nezačne obcházet podobným způsobem jak píšete :)