1.duben. Jeden z těch datumů, které jsou postrachem každého specialisty sociálních médií. Projekťáci i klienti čekají všelijaké perly a chtějí se za břicho popadat. Vám jako specialistovi je však jasné, že tohle hraničí s hraním si s ohněm a ve výsledku to není až taková sranda.
Na nátlak kolegů se však plnou silou snažíte zapojit své mozkové závity a probudit v sobě kreativního vtipálka, který se nebojí odvázat a zničehonic ho napadne něco, co ještě nikoho před ním a čím pobaví celý online svět. Kreativního vtipálka v sobě hledáte ve dne, v noci, u kafe nebo flašky vína, kterou si ze zoufalství koupíte po cestě domů, během posledních březnových dnů. Naštěstí toho má na přelomu měsíce každý nad hlavu a před víkendem „už to klient stejně schválit nestihne, tak to radši necháme být“.
Po Velikonocích jdete do práce s úlevným úsměvem a první, na co se kolegů ptáte, je, zda viděli nějaký povedený aprílový post. Mnete si ruce, jak krásně se vám z toho podařilo vybruslit, protože je vám jasné, že kdybyste na to tlačili, spadli byste do jedné z kategorií, které trefně shrnuli Dělníci reklamy. A to nechcete.
A co že se teda na facebookových profilech firem urodilo na letošního Apríla? Pojďme se na to podívat. Nový produkt nebo inovace na každém rohu. Dali byste si raději slané musli nebo sladký burger?
Některé věci nebyly až tak k neuvěření. Člověk už se skoro rozčiloval, že produkty v regále nenajde.
Plavání s delfíny v plaveckém bazénu asi není třeba nijak komentovat, stejně jako grafické veledílo Globusu.
V Dogsie byli aspoň šikovní a se svou aprílovou novinkou pracovali i druhého dubna.
Za nejpovedenější a nejdopadovější aprílový vtípek ale jednoznačně považujeme oznámení, že Colours Of Ostrava bude Phone Free Festival. Prohlášení na Facebooku bylo podpořeno nejen samotnou podstránkou na webu festivalu, ale i citací ředitelky. Nebýt té části o dorozumívání se skrz ťukání do ocelových konstrukcí v areálu by tomu člověk i uvěřil. I když vlastně – četli jste ty komentáře? :D
Na závěr pro vás máme malou radu. Kdyby na vás přece jen někdo při reportování měsíce dubna zatlačil, proč vlastně nebyl žádný aprílový příspěvek, zatvařte se uvědoměle a sdělte rýpálkovi, že jste se inspirovali v severských zemích a ztotožnili se s názorem, že publikace žertovných zpráv není v době, kdy jsou velkým problémem fake news, tím nejdospělejším nápadem. Aprílu, zdar!