Minulý pátek 20. 10. 2017 se v Konferenčním centru City na Pankráci konala v pořadí první konference PPC restart. Akci jsme pořádali společně s Medio Interactive s cílem neudělat „další konferenci v řadě“, kde se mluví pořád o tom samém. Nečekejte tedy „další report v řadě“. Žádný seznam přednášek. Takových jsou přece kvanta.
Jako SUN jsme zde figurovali hned v několika rolích. Jednou z nich byla role odborného garanta, na nás bylo vybrat témata a přednášející. Dále se Jirka Pokorný chopil přednášky o nativní reklamě. Poslední role byla role moderátorská. Na výběr byl Leoš, Libor a Lukáš. Vyhrál Lukáš. Všichni ostatní prohráli.
Na Mediu bylo naopak (a že s tím mají převeliké zkušenosti z akcí DATA restart a SEO restart) vše ostatní. Organizace, catering, technická stránka věci, web, registrace a sám vlastně nevím, co všechno dalšího.

Už se to valí
Jak jsem předeslal, nebudu zde vypisovat speakery a jejich témata. Holt jste měli na konferenci být také a nepřišli byste o tu parádu. A teď nepřeháním, protože dle ohlasů se akce více než vydařila, a neskromně musím uznat, že nic lepšího z oboru PPC a výkonové reklamy, se letos zatím nekonalo.
A protože je už konec října, tak sotva konat bude. Možná tak PPC restart 2018, ale ten bude až za rok.
Místo toho jsem oslovil vybrané speakery a poprosil je o odpověď na následující otázky.
- Je něco, co jsi zapomněl/a nebo nestihl/a zmínit během přednášky a považuješ to za důležité?
- Kdyby šlo vyzdvihnout jedno zásadní sdělení z tvé přednášky, co by to bylo?
- Na jakou novinku ze svého oboru se nejvíc těšíš?

Full house
A zde už jsou odpovědi od Dalibora Klíče, Honzy Tichého, Radka Hudáka, André Hellera, Elišky Kubátové,
Jirky Lesňáka a Petra Bureše.

Dalibor v ráži
Dalibor Klíč
- Jediné co jsem podle mě dostatečně nezmínil je Vás vyzvat, abyste toto řešení používali. Takže: "Vytvořte si vlastní účet a zkoušejte to."
- YouTube is no longer black box, optimise it.
- Jednoznačně Target CPA ve videu. Zatím to v Betě vypadá skvěle.
Radek Hudák
- Teším se co z pohledu atribuce předvede google attribution a jak to zamává s trhem těchto nástrojů.
- Nikdy, ale opravdu nikdy nemějte cílové ROAS/PNO pro rozdílné typy kampaně!
- Na dobu kdy všechny systémy budou plně pracovat se smartbiddidingem společně s data-driven atribucí, což ve finále bude znamenat návrat ke klasickému marketingu.
André Heller
- Tuny věcí. Vydalo by to na celodenní školení. Namátkou tak to, ať si všichni dávají pozor na dimenzi Keyword v GA, pokud mají zapnutý autotagging Adwords. Protože je v ní hrozný guláš. Někdy je tam opravdu Keyword, jindy je tam ale Query a v určitých typech cílení naprosté blbosti.
- Nevěřte dokumentaci. Nikdy nevěřte dokumentaci. Je to asi tak stejně věrohodné jako pořad Veřte Neveřte. Něco je tu a tam skutečně pravda, ale spousta věcí je bohužel fikce. Vždy testujte a ověřujte sami.
- Na tu, že teď zajisté všichní znají časté chyby, budou si na ně dávat pozor a tak je přestaneme v reálném světe vídat? :) Težko říct, novinek je hodně. Několik podpultovek a bude prostě legrace. A taky bude GDPR. Uvidíme...

Andre+Veru=VSL
Honza Tichý
- Vůbec jsem tam nezmiňoval, jak se to technicky dělá, protože to je složité, programátorské a není to na vysvětlení během přednášky. Takže jsem tam zapomněl zmínit, že když by někdo chtěl něco takového dělat, že má za námi přijít a my mu to celé pomůžeme nasadit, implementovat a rozeběhnout.
- Používejte zákaznická data z vlastního CRM pro cílení a bidding reklamy. Protože vám to citelně zvýší výkon kampaní, najde nové zákazníky a ušetří peníze za zbytečné prokliky.
- Google Attribution.
Eliška Kubátová
- Ještě jednou bych ráda zdůraznila, že nástroj HI Score je zatím dostupný pouze pro největší klienty s přímou podporou od Google. Ostatním zatím doporučuji se inspirovat tím, které metriky sledujeme a jakou důležitost jim přikládáme a optimalizovat tyto metriky ručně.
- Hygiena kampaní zásadně ovlivňuje jejich výkonnost. Kontrolujte si, jestli máte všechna nastavení napříč účtem konzistentní.
- Těším se na nový přehled Audiences v GA, který výrazně pomůže všem specialistům lépe určovat bid modifikátory u RLSA publik.
Jirka Lesňák
- V rámci přednášky asi ne, jen když jsem dostal dotaz na novinky do konce roku, tak aktuálně je připraven test (puštěno na 25% uživatelů) na 6 sitelinků, takže by bylo dobré si je minimálně pro brand kampaně přidat
- Snažil jsem se tipy vyvážit a mají asi stejnou důležitost, ale pro e-shopaře mi přijdou zajímavé tipy k cílení na Zboží.cz a možnost importů struktury produktových inzerátů. Message měla být hlavně o tom, že PPC specialisti mají využívat novinky a připravit se na ty, které se do konce roku podaří dostat ven (rozšířená volna shoda a kombinované formáty).
- Nejvíce se těším na video v Skliku, které by mělo přijít ve 2018
Petr Bureš
- Bylo toho opravdu dost, co jsem chtěl ještě říct, ale čas byl neúprosný :) Vše jsem popsal v článku u nás na blogu, kde ještě rozšiřuji prezentaci například o to, jak sledujeme trend výkonu jednotlivých firem na denní bázi nebo propojení na klientský reporting.
- Sledujte důkladně sebe nebo i svůj tým, jak pracuje s informacemi a daty. Nepřehlďte se a soustřeďte se na to, že jsou správně interpretována a směřují k akci, jejichž cílem je zlepšení kampaní v dlouhém období. A také, jak se v čase vyvíjí zájem o tyto informace :)
- Moje zvědavost míří zřejmě na dvě strany 1) Technická - Jak moc se promítne nové rozhraní Adwords do práce se scripty a jaký pokrok bude dělat Google s Data Studiem :) a 2) Strategická - Jak se bude dařit dále rovíjet zapojení dat (nejen z PPC) a jejich správnou interpretaci do celé marketingové strategie firem.

Evidentní tréma před výstupem
Díky za odpovědi, všem řečníkům za skvělé přednášky, účastníkům za účast, kolegům za pomoc.
A vy, kdo jste na konferenci nebyli, ať už z jakéhokoliv důvodu, nezoufejte a už se těšte na příští ročník.
Pokud budete mít čas, chuť a touhu po vědění a novinkách ze světa sociálních sítí, tak jste zváni na další premiéru - SOCIAL restart 2017. Registrace jsou již otevřeny, tak neváhejte!