Rychlost, s jakou se na sociálních médiích mění pravidla, rozšiřují se možnosti a přibývají formáty, je závratná. A kdo zaspí, diví se pak po 3 týdnech v diskuzích, jak je možné, že u linkpostů na Facebooku nejde měnit náhledová fotka.
Říká se, že trendy se vracejí. Tady jsme ale v onlajnu a jediné, co se k nám po čase může vrátit, je po půl roce meme s kočičkama, co po síti koluje už rok nebo dva. Ale jak se udržet v obraze a zabránit tomu, abychom po pár měsících nebyli naprosto out? V Sunu se každých 14 dní udržujeme v kurzu na Novinkových workshopech, jednoho baví více obsahové trendy, druhého zase data a analytika. Společně si vždy namícháme koktejl toho nejaktuálnějšího a nejzajímavějšího dění. Pro ty, kdo musí všechny novinky sledovat sami, mám několik tipů, kde je sehnat rychle a jednoduše.
Kde jinde lovit ty nejaktuálnější informace, než přímo od sociálních sítí. Stačí znalost angličtiny a v Newsroomech Facebooku, LinkedInu nebo Instagramu dostanete novinky ještě hezky za tepla. Dočtete se tu nejen, čím se snaží zlepšit nebo zkomplikovat život marketérům, jak si sítě vedly za uplynulá období nebo co je nového pro samotné uživatele.
Existuje nespočet webů a zpravodajů o marketingu. Zmiňovat je všechny? Nemožné! Jejich kvalita je od prvotřídní až po pochybnou. Které tedy poskytnou relevantní informace rychle a jasně a třeba ještě někdy pobaví?
Socialbakers, kromě svého webu novinky servírují i ve Stories na Instagramu nebo feedu na Facebooku. TechCrunch Social nezapomíná ani na svět aplikací, médií nebo jen baví příspěvky „5 důvodů proč…“. Mashable je absolutní základ. A z Marketing & Media se dozvíte aktuality z našich luhů a hájů. No a v případě, že máte oblíbenou agenturu (ehm ehm), nezapomeňte sledovat její blog, který je víc než jakýkoli jiný zdroj informací plný praktických ukázek a příkladů z praxe. U nás se pak například můžete od Dom naučit, jak na Instastories.
Pro úplné marketingové začátečníky i zkušené borce. Tipy, jak a kde začít, infografiky, zaručené návody na příspěvky a nejlepší praktiky, analýzy, případovky a mnoho dalšího. Každý si najde to svoje. Největší skupiny zabývající se (nejen) sociálními médii by měl znát každý, koho nezajímá pouze náš malý český rybníček, ale je zvědavý, co se děje i jinde.
Social Media Marketing má více než 1,7 miliony členů z celého světa, jsou mezi nimi odborníci ze SMM či SEO. Co všechno hýbe světem digitálu, se pěkně pohromadě dozvíte v Digital Marketing, který potěší nejen socky, ale i analytiky nebo studenty. Kdo stále dává přednost češtině, může vyzkoušet PR Rádce. Všechny skupiny na LinkedIn jsou od roku 2015 soukromé a jejich obsah můžete sledovat až poté, co se stanete jejich členem.
A povídali si to ve 140 znacích. Řeč je o Twitteru. Jasně, ne každý ho používá a ne každý ho ocení, ale sledováním těch pro vás správných lidí, se vám otvírá nekonečná studnice informací a inspirací. Sledujte aktuální dění z konferencí, postřehy odborníků nebo se bavte nad marketingovým bizárem. Zkuste Markething.cz, Leni Krsovou, Daniela Dočekala a Larryho Kima, jehož úvodní twitterová fotka je top!
Po cestě do práce nebo školy vyměňte ranní dávku bezmyšlenkového scrollování na Facebooku nebo Instagramu za dávku informací. Tak teď už jen směle do toho. Followujte, odebírejte newslettery a ukládejte do záložek.