I přestože Facebook není primárně výkonový kanál, je možné z něj vytáhnout maximum a pečlivou prací dosáhnout požadovaných výsledků. Dala jsem proto dohromady 10 tipů pro výkonové e-shopové kampaně, které mi pomohly plnit cíle. A doufám, že pomůžou i vám.
Základním předpokladem pro nastavení, následnou optimalizaci a vyhodnocování je správné nasazení facebookového pixelu na web. Určitě je zapotřebí nejenom základní kód, ale také události, které zajistí pokročilé možnosti. Nevíte jak na to? Tento článek vám určitě pomůže.
Asi se shodneme, že primárním cílem v e-shopu je nákup. Proč tedy tvořit kampaně za účelem zvýšení návštěvnosti, když můžeme zaměřit na zvýšení konverzí? V čem je tedy výhoda konverzních kampaní?
Především se jedná o způsob doručování reklam. Můžete si zvolit, že chcete zobrazit reklamu uživatelům, o kterých FB předpokládá, že konvertují. Data k optimalizaci si bere Facebook z vašeho FB pixelu. Minimální počet konverzí, aby vše fungovalo jak má, je:
Pokud ale tento objem nesplňujete, máte i jiné možnosti. V rámci nastavení reklamní sady si volíte, co je pro vás konverze pro optimalizaci. Můžete tak vybrat jakoukoliv událost, kterou máte na webu nasazenou. Velmi se mi osvědčila optimalizace na „ViewContent“, která mi často fungovala lépe než „Purchase“. Určitě je zapotřebí testovat, doporučuji však jít odshora: Purchase“ -> „AddToCart“ -> „ViewContent“ -> „PageView“. A jenom připomínka, zpočátku mi cena za konverzi i PNO stouply, vyplatí se však počkat a cena půjde dolů.
Jestliže potřebujete zvýšit počty konverzí na webu, určitě vám k tomu můžou pomoci kampaně „Prodej z katalogu produktů“. Tyto kampaně pracují na principu zobrazení produktů v reklamě, které si uživatel na webu prohlížel a nekoupil. Relevance je tedy vysoká a tudíž i pravděpodobnost, že uživatel nakoupí. Pokud si nevíte s nastavení rady, určitě zkoukněte článek o dynamické remarketingu.
Jedna best practice – nezapomeňte vyloučit publikum s konvertujícími uživateli. Pokud si volíte pouze pomocí předdefinovaných možností (např. prohlédnuté, ale nekoupené) nezobrazí se již nakoupený produkt, ale všechny ostatní ano. Reklama se tak může stát dost nerelevantní. Vyloučením publik v rozšířených možnostech, se reklama danému uživateli přestane zobrazovat definitivně.
Víte, že si můžete přímo v rozhraní FB upravit náhledy obrázků v rámci automaticky generovaných reklam z katalogu? Stačí přejít do nastavení katalogu a vybrat si ze tří možností pro Carousel, Collection a Single Ads.
Kreativní reklamy jsou zábavný. Miluju nejet podle šablony a vyzkoušet něco nového, jedinečného. Ale co jsem si vyzkoušela, kreativita se vyplatí především u kampaní podporujících brand. Dle mého názoru na českém trhu stále platí - pokud chcete prodat produkt (last click atribuce – u mých klientů stále převažují ti, kteří chtějí výsledky právě v tomto modelu) je zapotřebí reklamu postavit následovně:
I přestože jsou uživatelé na FB v „zábavném“ módu a ne nakupovacím, jsou ochotni nakupovat. Musíte jim však dát jasné argumenty, proč zrovna nyní je čas nákupů a konverzní poměr poroste. Fungovalo vám něco jiného? Podělte se určitě v komentářích.
Určitě chcete vědět jak se uživatelé, které jste přivedli z FB kampaní, chovají na webu, že? Trackujte pomocí UTM parametrů, doporučuji využívat v následujícím tvaru:
Místo výše vypsaných proměnných si vložte vlastní názvy kampaní, sad i kreativ. K tvorbě UTM trackování vám může pomoct URL Builder. Samozřejmě předpokladem pro sledování chování uživatelů je přístup do Google Analytics a nasazení jeho kódu na webu.
Roste vám cena za proklik a naopak se snižují interakce s reklamou? Důvodem může být vysoká frekvence (četnost) zobrazení reklam. I nejzábavnější reklama se při desátém zobrazení nezdá tak super a při dvacátém (jestli si její zobrazování nezablokoval) už nejspíš dochází k nenávisti. Přidejte si tedy sloupeček „Četnost“ a případně upravte model doručování, rozpočty a nasaďte nové kreativy.
Asi je vám jasné, proč toto doporučení dávám hned po frekvenci. Hodně spolu totiž souvisí. Zjednodušeně řečeno, čím menší cílovka, tím vyšší frekvence. To především platí u remarketingových publik. Pokud chcete zacílit např. na uživatele, kteří vložili zboží do košíku, ale nenakoupili, pravděpodobně bude vaše publikum velmi malé. Zkuste tak rozšířit strukturu svých kampaní o reklamní sady, které budou cílit prostřednictvím lookalike, nasbíraných emailů, nebo například dle času stráveného na webu.
Nikdo nestojí o šíření negativních názorů. Natož abyste za to platili. Navíc často se uživatelé ptají na dostupnost produktů, parametr, či si dělají za vaše peníze vlastní reklamu. Nezapomeňte tak sledovat komentáře pod vaší reklamou a reagovat na ně. Nejjednodušší způsob je přidání sloupce „Komentáře k příspěvku“, kde se vám za dané období zobrazí na úrovni reklam počet komentářů. Jo a taky často uživatelé chválí, tudíž vám jejich sledování zvedne náladu :-)
Výkonové kampaně jsou pro e-shopy důležité a pro klienty často jediné, do kterých se jim „vyplatí“ investovat. Je však nezbytné se zaměřit nejenom na fázi DO, ale i na další, které nám zajistí růst známosti brandu a získávání nových návštěvníků. Ti se pak v budoucnu můžou stát věrnými zákazníky.