Kromě standardních tipů pro optimalizaci PPC kampaní byste se při maximalizaci jejich výkonu měli zaměřit i na samotné reklamní texty. Abyste neztráceli čas s experimenty a metodou pokusu a omylu nemuseli zjišťovat, co funguje a co ne, přečtěte si níže o nástroji, který vám pomůže optimalizovat celé reklamní texty. Uvidíte, že díky němu dokážete psát mnohem efektivněji!
Na konferenci Google Search and Display Summit 2011 nám byl na workshopu "To nejlepší z vyhledávání" představen nástroj AdMagic. Až do této konference byl AdMagic pouze interním nástrojem zaměstnanců Googlu, ale naštěstí se rozhodli o něj podělit.
Nástroj AdMagic je vlastně jen velmi dobře vymyšlená excelovská tabulka, která zpracovává export statistiky reklam AdWords tak, aby se v těchto statistikách dala vyhledávat slova v jednotlivých řádcích reklam a k těmto slovům se poté zobrazila souhrnná statistika reklam, které toto slovo na daném řádku obsahují.
Zjednodušeně řečeno vám tento nástroj ukáže, na kterém řádku reklamy je hledané slovo (nebo slovní spojení) účinnější.
Nástroj AdMagic obsahuje celkem 3 listy: Ad Report, Summary a Normalized Statistics. Orientace v nástroji i zacházení s ním jsou snadné - stačí importovat statistiky z rozhraní AdWords a pak jen vybrat slova a slovní spojení, jejichž statistiky vás zajímají.
Do tohoto listu se vkládá report reklamních textů. Report si v rozhraní AdWords nastavte tak, aby obsahoval následující sloupce:
Exportovaný report upravte tak, aby sloupce byly přesně v tomto pořadí, vymažte sloupce "Stav" a/nebo "Stav reklamy", vymažte přebytečné řádky nad nadpisy sloupců a vymažte všechny řádky celkem. Seřaďte reklamy podle sítě a vymažte všechny reklamy zařazené do reklamní sítě. Upravený report vložte bez nadpisů řádků do listu Ad Report.
P.S.: AdMagic pochopitelně funguje jen na textové reklamy, takže reportujte jen ty textové ;-)
Tento list už je mnohem zajímavější. Obsahuje řádky, kam vložíme slova či fráze, které nás zajímají. Pak nastavíme, na kterém řádku reklamy se mají objevit. Myslím, že za vše hovoří následující screenshot:
Z uvedeného příkladu (kampaň na půjčky) vyčteme, že slovo "Rychlá" (např. "Rychlá půjčka") dosahuje mnohem vyššího CTR, než slovo "ihned" (např. "půjčíme Vám ihned") v popisných řádcích 1 a 2. Naproti tomu však slovo ihned dosahuje téměř poloviční ceny za konverzi oproti slovu "Rychlá".
Tímto způsobem snadno zjistíme, které fráze v které části reklamy jsou účinnější a které se nám spíše vyplatí.
Možná vás právě napadlo, že reklamy obsahující tato slova měly odlišný výkon - jedny měly mnohem více zobrazení a prokliků. Těžko tak soudit, jaký by měly skutečný výkon, kdyby se obě zobrazovaly stejně. Právě k tomuto účelu list Normalized Statistics slouží.
Pokud nastavíte pro každou frázi stejný počet předpokládaných zobrazení, pak vám AdMagic spočítá jejich skutečný výkon. Tedy to, jak se dané fráze chovají, pokud mají stejné "příležitosti".
Pokud máte o AdMagic zájem (vřele doporučuji), pak je ke stažení zde: stáhnout AdMagic
Celkem praktický nástroj, co říkáte? S jeho pomocí můžete po nějaké době testování upravit reklamy tak, aby vám přinesly co největší užitek. Dokonce ani s AdWords Experiments to není tak jednoduché :-)
K článku již nelze přidávat další komentáře.
Dobrý den,
nějak se mi nedaří Admagic tabulku najít - možná špatně hledám, ale na uvedeném odkazu vidím jen PDF prezentaci k tomuto tématu. Můžete sem prosím tabulku umístit?
Díky
Dobrý den,
za porouchaný link se omlouvám - když jsem ho testoval tak šel a najednou nejde a nevím, čím to může být.
Teď je link opravený a 100% funguje. Ad Magic si můžete tedy stáhnout zde: http://bit.ly/AdMagicTemplate
Děkuji za upozornění a přeji příjemný den.
Ondřej Hnát