S koncem roku přichází řada na bilancování. Ani my vás toho neušetříme. :) Rádi bychom trochu zavzpomínali na několik kampaní, co nám letos fakt povedly.
Nový rok jsme odstartovali ve velkém stylu. Náš klient, dm drogerie, letos slavil 25 let na českém trhu a k této příležitosti si přichystal CSR iniciativu dm společně. Kdokoliv se tak mohl přihlásit s projektem, který v jeho okolí pomůže ostatním. Drogerie dm potom vybrala 25 nejzajímavějších projektů, které finančně podpořila.
No, a na nás bylo, aby se o iniciativě všichni ti lidé dozvěděli. Zvolili jsme kombinaci online kanálů s důrazem na YouTube a Facebook. Kampaň zafungovala perfektně i jako celek i její jednotlivé části.
Zasáhli jsme víc jak milion lidí, kompletně naplnili přihlášky projektů a Facebook naší kampaň zařadil jako jednu z prvních v ČR do své globální databáze úspěšných kampaní - success stories.
Trochu kreativněji jsme pojali kampaň ke každoročnímu Open air koncertu České filharmonie. Vyzkoušeli jsme si zde spolupráci se známým pražským Studiem Najbrt. Jejich klíčový vizuál jsme rozhýbali do videa s jednotlivými členy souboru a dále ho aplikovali do dalších online formátů. Zapojili jsme i několik influencerů a celé to zapromovali.
Výsledkem byl plně vyprodaný koncert.
Kreativou jsme se tento rok zabývali celkem dost. Vznikla i naše vlastní kreativně - strategická agentura Digistory. Jednou z prvních kampaní, kde jsme plně využili naše nové metody kombinace práce s daty a kreativou, byla slovenská kampaň pro jogurty Hollandia.
Vymysleli jsme zde kompletní strategii kampaně, vytvořili jsme vizuály pro online, tisk i outdoor. A abychom měli jistotu, že jdeme správným směrem, tak jsme si je ještě před spuštěním otestovali rychlým výzkumem na cílové skupině.
Dopadlo to skvěle. Pomocí Brand liftu od Google jsme zjistili, že jsme cílové skupině zvedli brand awareness v absolutních hodnotách o 16 procent. Výrazně jsme také pomohli zalistování produktů do řetězců a tím pádem i přímým prodejům.
S podobně kreativním konceptem jsme v létě zvítězili i v tendru pro pojišťovnu AEGON. Naplánovali jsme půlroční kampaň na podporu brandových i čistě výkonnostních cílů. S posíleným produkčním týmem jsme natočili sérii krátkých videí na Facebook a Instagram. V hlavních rolích: Martina Sáblíková a selfie.
Videa jsme následně ještě doplnili o moderní komunikační prvky (emoji) a spustili do mobilních telefonů. Mrknout se můžete tady, tady nebo tady. Výsledkem byl (vedle stovek tisíc zhlédnutí) meziroční nárůst online sjednaných pojištění o 133 procent.
Září je měsícem biopotravin. Dostali jsme proto za úkol zapromovat privátní řadu biopotravin dmBIO. I vzhledem k cílové skupině mladých, aktivních žen, které dmBIO kupují jsme se rozhodli jít na to trochu odlišnou metodou, a místo nakoupeného zásahu jsme zvolili spolupráci s českými top bloggerkami. Pozvali jsme je na piknik na Střelecký ostrov, hezky s nimi poseděli a snědli jsme dobroty podle receptů z potravin dmBIO, které si každá bloggerka připravila. Holky se průběžně fotily, sdílely to na své sítě a psaly o tom. Vznikla tak spousta hezkého a přirozeného obsahu.
Nenásilnou formou jsme díky tomu oslovili desetitisíce věrných čtenářek v naší cílovce. Následně jsme tyto aktivity podpořili i šířeji zaměřenou kampaní na YT, FB a Instagramu. Touto kampaní jsme si ověřili, že zajímavý zásah není nutné vždy jen tvrdě nakupovat. Občas může nákup médií nahradit i kvalitní, hezký a přirozený obsah.
Poslední kampaní, o které se zmíním, je právě probíhající polo-osvětová kampaň výrobce kontaktních čoček, Bausch+Lomb, Co oči nevidí. U této kampaně jsme byli od prvotní myšlenky až po všechny fáze realizace.
Záměrně jsme si ji nechali na zhoršující se počasí konce roku. Kampaň totiž cílí na všechny řidiče. Věděli jste, že každý druhý řidič má problémy se zrakem? A věděli jste, že půlka těchto lidí s tím nic nedělá? Čísla k této kampani vám neřeknu. Ale jestli i vy patříte do té čtvrtiny skoro slepých řidičů, dám vám dobrou radu. Upalujte do jedné z partnerských optik a nechte si vyšetřit zrak. Je to zdarma a ještě k tomu můžete něco vyhrát. :)
S výběrem kampaní jsme letos u konce a moc se těším, až toto budu psát zase za rok. Třeba to bude zrovna o té vaší.